تماس با ما : 3106664 0938
ریدیزاین یا بازطراحی لوگو چیست ؟ نمونه بازطراحی لوگو

ریدیزاین یا بازطراحی لوگو چیست ؟ نمونه بازطراحی لوگو

گاهی اوقات، شرکت‌ها در همان بار اول درست عمل می‌کنند (مثل شل و نایک) و هرگز مجبور به طراحی مجدد لوگو نمی‌شوند. اما اغلب اوقات، یک لوگو باید اصلاح یا تنظیم شود تا با تغییرات در شرکت یا روندهای دنیای طراحی همگام شود. این امر به ویژه در مورد کسب و کارهایی با طول عمر بالا صادق است – ریدیزاین یا بازطراحی معمولا از اصلی ترین عنصر هویت بصری یعنی طراحی لوگو شروع می شود که اصطلاحا logo redesign گفته می شود. طراحی لوگو به دلیل اینکه در خط مقدم دید مخاطبان است اولین نقطه شروع ریدیزاین است.

طراحی مجدد لوگو ممکن است به راحتی از اولویت خارج شود، اما متعهد شدن به دمیدن روح تازه به چیزی که مدتی کار کرده است، می‌تواند به طور قابل توجهی مثبت باشد. کمی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که طراحی مجدد قطعاً همان چیزی است که مورد نیاز است. پرسیدن پنج سوال کلیدی به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا باید به آنچه دارید پایبند باشید یا ریسک کنید و چیز جدیدی را امتحان کنید.

  1.  آیا کسب و کار شما تغییر کرده یا گسترش یافته است؟
  2. آیا رقبای جدیدی برای رقابت دارید؟
  3. آیا می‌خواهید مخاطبان جدیدی را جذب کنید؟
  4. آیا ارزش‌های برند شما تغییر کرده است؟
  5. آیا لوگوی شما قدیمی شده است؟

ریدیزاین چیست و چه کاربردی دارد؟

بسیاری از برندهای بزرگ دنیا لوگو خود را دوباره طراحی کرده‌اند. در ریدیزاین آرم (logo redesign) ، شاخصه های اصلی حفظ می شود و معمولا فرم ها روان تر و نوین تر می شوند. یکی از دلایل ریدیزاین یا بازطراحی امکانات و جنبه های تکنولوژی و سلیقه مخاطبان است که باید همیشه تحت تاثیر قرار بگیرند. البته باید بدانید که ریدیزاین صرفا در طراحی لوگو (logo design) نیست بلکه در بخش های مختلف طراحی مثل طراحی محصول (Product design)، طراحی بسته بندی (Packaging design)، طراحی وبسایت (web design)،طراحی هویت بصری (corporate identity design) و… امکان ریدیزاین وجود دارد.

تاریخچه بازطراحی 5 لوگو مختلف

چرا لوگوی فعلی شما دیگر جواب نمی‌دهد؟

اولین سوال این است: آیا لوگوی فعلی شما قدیمی شده یا دیگر حس و حال کسب‌وکارتان را منتقل نمی‌کند؟ شاید مشتریان، رقبا، یا حتی هدف و ارزش‌های برندتان تغییر کرده‌اند. اگر لوگو دیگر آنطور که باید نماینده شما نیست، وقتش رسیده به‌روز شود.
نگاهی دقیق به رنگ‌ها، شکل‌ها و فونت لوگو بیندازید و ببینید کدام قسمت‌ها دیگر با برند شما همخوانی ندارند. مثلاً امتحان کنید رنگ‌ها یا فونت‌های مختلف را و ببینید چه چیزی بهتر عمل می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزی باید تغییر کند و طراحی جدید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

کدام بخش‌های لوگو را باید حفظ کنید؟

شاید فکر کنید لوگو باید کامل عوض شود، اما قبلش بهتر است اجزای مؤثر را شناسایی کنید. رنگ‌ها یا فرم‌هایی که هنوز خوب کار می‌کنند و به برندتان معنا می‌دهند را نگه دارید. این کار به حفظ هویت برندتان کمک می‌کند و تغییرات ناگهانی و بزرگ را کم می‌کند.

آیا مشتریان با لوگوی فعلی ارتباط خوبی دارند؟

تغییر لوگو ممکن است باعث شود مشتریان قدیمی دچار سردرگمی شوند. پس مهم است بدانید آن‌ها چقدر با لوگوی فعلی شما انس گرفته‌اند. اگر ریسک این تغییر زیاد است، شاید بهتر باشد تغییرات را به تدریج انجام دهید یا عناصر کلیدی را حفظ کنید تا هم مشتریان فعلی احساس راحتی کنند و هم مشتریان جدید جذب شوند.

طراحی مجدد لوگو؛ نکاتی که باید بدانید

اگر به این مرحله رسیده‌اید، یعنی آماده‌اید لوگوی کسب‌وکارتان را بازطراحی کنید. تبریک! اما اینجا چند نکته مهم است که حتما باید به آن‌ها دقت کنید:

  • لوگوی جدید را با قدیمی مقایسه نکنید. موفقیت لوگوی جدید را بر اساس ارتباط آن با هویت برند و مشتریان بسنجید، نه صرفا ظاهرش.

  • به احساسات تیم و مشتریان توجه کنید. تغییر لوگو می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما ممکن است باعث نگرانی شود. به همین دلیل، هر ایده جدید را خوب بررسی کنید و مطمئن شوید به دلایل درستی تغییر می‌دهید.

  • اگر آماده تغییرات بزرگ نیستید، تغییرات کوچک و هوشمندانه انجام دهید. مثلاً فقط رنگ‌ها یا فونت را عوض کنید، نه کل لوگو را.

نکات طلایی برای طراحی لوگوی جدید

  • ارتباط برند را حفظ کنید: مردم لوگوی شما را می‌شناسند. بهتر است عناصر مهم مثل رنگ‌ها و شکل‌های اصلی را حفظ کنید تا ارتباط قبلی با برندتان را از دست ندهید.

  • لوگو را برای مشتریان طراحی کنید: بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند، چه ارزش‌هایی دارند و چرا باید برند شما را انتخاب کنند. لوگو باید برای آن‌ها جذاب و معنادار باشد.

  • اصیل باشید: کپی از رقبایتان نکنید. لوگویی طراحی کنید که شخصیت و هویت واقعی برند شما را نشان دهد و شما را از دیگران متمایز کند.

نمونه های بازطراحی لوگو

در زیر نمونه های از لوگوهای باز طراحی شده را برای شما در یوبنر جمع‌آوری کرده‌ایم.

نمونه باز طراحی لوگو Royal Ballet And Operaنمونه باز طراحی لوگو Anna Von Lipaنمونه باز طراحی لوگو Famous Amos

بازطراحی لوگو Kolding School Of Design

نمونه باز طراحی لوگو Benefit Cosmeticsنمونه باز طراحی لوگو Humane World For Animals نمونه باز طراحی لوگو Korean Airنمونه باز طراحی لوگو Resmed بعد از طراحی مجدد لوگو، چه کار کنیم؟

حالا که لوگوی جدیدتان آماده است، باید به درستی آن را معرفی کنید. تصمیم بگیرید که این معرفی تدریجی باشد یا یکباره و در تاریخ مشخصی انجام شود.
بعد از معرفی، حتما لوگوی جدید را در همه جا بروز کنید: سایت، شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت، امضای ایمیل و هر جایی که برندتان حضور دارد. این هماهنگی به تثبیت هویت جدید برند کمک زیادی می‌کند.

مقالات مشابه
پاسخ دهید

ایمیل شما در بخش نظرات نمایش داده نمی‌شود - پر کردن همه فیلدها الزامی است