در چشم انداز دیجیتال امروزی، جلب توجه کردن سخت تر از همیشه است. شما یک محصول یا خدمات خارق العاده دارید، اما چگونه می توانید موارد اضافی را حذف کرده و به چشمانی که برندتان شایسته آن است، برسید؟ یکی از موثرترین پاسخ ها، برندسازی است و هویت بصری قوی سنگ بنای یک برند موفق است. ما در مورد راه هایی صحبت خواهیم کرد که به طراحی لوگوی شما کمک می کند تا بازدیدهای بیشتری برای برند شما داشته باشد.
ایجاد یک برند متقاعد کننده فقط به این معنی نیست که یک لوگو را روی چیزی بچسبانید و آن را یک روز بنامید. این در مورد ایجاد یک داستان منسجم است که با مخاطب شما طنین انداز و آنها را وادار به فکر کردن می کند. به برند خود به عنوان یک شخص فکر کنید – ارزش ها، شخصیت و ویژگی های منحصر به فرد آنها چیست ؟ و چگونه می توانید به صورت بصری آن شخص را به جهان نشان دهید؟
چگونه نکات مهم زیر در افزایش بازدید با برند سازی را درک کنیم
در این مقاله از یوبنر 10 نکته مهم برای شما آماده کردیم و امیدواریم کاربردی باشد. در ابتدا ذهن خود را خالی کنید و فقط عناوین این 10 نکته را بخوانید. سعی کنید به آن فکر کرده و تطابقی با برند خود از آن پیدا کنید. سپس توضیحات هر نکته را بخوانید و با مشاهده مثال ها و عکس ها سعی کنید ایده هایی را روی کاغذ برای طراحی لوگو رسم کنید. این سخت ترین مرحله در طراحی لوگو است. وگرنه پیاده سازی دیجیتالی این اسکچ و طرح ها کار سختی نیست.
1. بینندگان خود را درک کنید: مخاطبان خود را عمیقا بشناسید
قبل از اینکه حتی به رنگ ها یا فونت ها فکر کنید، باید عمیقاً درک کنید که می خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید. جمعیت شناسی، علایق و نقاط دردشان چیست؟ چه چیزی آنها را تحریک می کند؟ هرچه بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود بدانید، بهتر می توانید نام تجاری و پیام خود را طوری تنظیم کنید که با آنها طنین انداز شود. فقط حدس نزنید – تحقیقات بازار انجام دهید، پایگاه مشتریان فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید، و بینش واقعی دریافت کنید. این درک، هر تصمیم طراحی، از لوگوی شما گرفته تا تجربه کاربری وب سایت شما را مشخص می کند.
2. تجسم و اعتبارسنجی: نمونه اولیه قبل از پیاده سازی
3. یک روایت بصری ببافید: لوگوی شما داستانی را بیان می کند
لوگوی شما فقط یک تصویر زیبا نیست. این یک خلاصه تصویری برای داستان برند شما است. چه پیامی را می خواهید برسانید؟ چه ارزش هایی را می خواهید ارتباط برقرار کنید؟ هر عنصر لوگوی شما – از شکل و رنگ گرفته تا تایپوگرافی – باید به آن روایت کمک کند. نمادهای ظریف در لوگوهای موفقی مانند پیکان آمازون یا خرس پنهان در کوه توبلرون را در نظر بگیرید. در مورد داستانی که می خواهید بگویید فکر کنید و سپس آن را به یک زبان بصری ترجمه کنید.
4. سادگی را در آغوش بگیرید: ساده، زیباست
در دنیای پربار اطلاعات، سادگی یک ابرقدرت است. یک لوگوی تمیز و نامرتب راحتتر به خاطر سپرده میشود، در پلتفرمهای مختلف همهکارهتر است، و احتمالاً تأثیر ماندگاری خواهد داشت. به لوگوی نمادین اپل فکر کنید یک شکل ساده و قابل تشخیص که در مورد براق بودن و نوآوری برند صحبت می کند. از طرحهای بیش از حد پیچیده که رمزگشایی یا بازتولید مؤثر آن دشوار است، اجتناب کنید. اجازه دهید ماهیت نام تجاری شما با رویکردی مینیمالیستی بدرخشد.
5. روانشناسی رنگ: انتخاب رنگ هایی که طنین انداز هستند
رنگ ها احساسات و تداعی ها را برمی انگیزند. آنها می توانند باعث شوند که برند شما قابل اعتماد، هیجان انگیز، آرامش بخش یا پرانرژی باشد، درک روانشناسی رنگ برای ایجاد هویت برندی که با مخاطب هدف شما یکی می شود، بسیار مهم است. بعضی رنگ ها مثل قرمز و نارنجی احساس گرسنگی و رنگ آبی آرامش بیشتری به مخاطب می دهد. در مورد مفاهیم رنگ های مختلف تحقیق کنید و پالتی را انتخاب کنید که با شخصیت و پیام برند شما همسو باشد.
6. تایپوگرافی مهم است: فونت ها را عاقلانه انتخاب کنید
فونت ها به اندازه تصاویر بصری با شخصیت ارتباط برقرار می کنند. یک فونت sans-serif فونت های عجق وجق با هیجان بالا ممکن است برای یک برند مرتبط با کودکان عالی باشد، در حالی که یک قلم سریف کلاسیک ممکن است مناسب یک شرکت پیشرفته تر صنعتی و حرفهای باشد. فونت هایی را انتخاب کنید که خوانا، مقیاس پذیر و مطابق با زیبایی شناسی کلی برند شما باشد. استفاده از ترکیبی از فونت ها : یکی برای سرفصل ها و دیگری برای متن اصلی یا شعار برای ایجاد جذابیت بصری را در نظر بگیرید.
7. موکاپ : برند خود را در واقعیت تجسم کنید
لوگوی خود را فقط به صورت مجزا مشاهده نکنید. ببینید در وب سایت شما، نمایه های رسانه های اجتماعی، ساختار و رنگ بندی کلی چکونه است. لوگو خود را درون جایگاهی که باید در وبسایت، روی بسته بندی و …. باشد تصور کنید. تا درک کنید که برند شما در دنیای واقعی چکونه ظاهر می شود. این فرآیند به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی را شناسایی کنید و اطمینان حاصل کنید که برند شما به طور مداوم در تمام جایگاه های مهم، نشان داده می شود.
8. ثبت نشان تجاری: هویت برند خود را ایمن کنید
هنگامی که هویت برندی را ایجاد کردید، از آن محافظت کنید! نشان تجاری و نام تجاری خود را برای جلوگیری از سواستفاده دیگران ثبت رسمی کنید. برای این کار مقاله “مراحل ثبت لوگو” را بررسی کنید. این امر از اعتبار برند شما محافظت می کند و از سردرگمی در بازار جلوگیری می کند.
9. تکامل استراتژیک: مرتبط بمانید، شاداب بمانید
برند شما نباید ثابت باشد. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند و بازار تغییر می کند، ممکن است نیاز داشته باشید که هویت برند خود را تغییر دهید تا با جریان آب پیش بروید. با این حال، با احتیاط ادامه دهید. تغییرات بیش از حد می تواند مشتریان فعلی را بیگانه کند و به شناخت برند شما آسیب برساند. در عوض، بهروزرسانیهای تدریجی را در طول زمان در نظر بگیرید، در حالی که عناصر اصلی (المان های اصلی لوگو) را که برند شما را منحصر به فرد میکنند، حفظ کنید.
به کمک حرفه ای نیاز دارید؟
برندسازی می تواند دشوار باشد و یک لوگوی خوب طراحی شده پایه و اساس تلاش های شما برای برندسازی است. اگر احساس سختی میکنید یا میخواهید مطمئن شوید که مؤثرترین برند ممکن را ایجاد میکنید، با یک سرویس طراحی گرافیک حرفهای مانند یوبنر شروع کنید.
ما خدمات تخصصی طراحی لوگو را متناسب با نیازها و بودجه شما ارائه می دهیم. طراحان با استعداد ما می توانند به شما در ایجاد لوگویی کمک کنند که نه تنها از نظر بصری جذاب باشد، بلکه از نظر استراتژیک با اهداف برند شما همسو باشد. چه یک استارتاپی که به دنبال راه انداختن سر و صدا است باشید یا یک کسب و کار معتبر که به دنبال آپدیت شدن است، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا برند خود را ارتقا دهید و توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کنید. برای مشاوره رایگان همین امروز با ما تماس بگیرید و به ما کمک کنید تا برندی را بسازید که مورد توجه قرار گیرد!
با پیروی از این 9 نکته گفته شده، می توانید برندی ایجاد کنید که نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه مخاطبان مناسبی را نیز جذب می کند و نتایج کسب و کار را به همراه دارد. به یاد داشته باشید، نام تجاری شما با ارزش ترین دارایی شماست – عاقلانه روی آن سرمایه گذاری کنید!